Monday, October 12, 2009

Allahuakhbar-Allahuakhbar

...Syawal tahun ini sangat bereti buat aku dan abg...kerana kami beraya bersama insan tersayang..buah hati kami yang genap 3 bulan..Walaupun dia tidak mengerti lagi apa itu syawal..
tapi aku tetap meyiapkan pakaian rayanya..baju melayu belum sesuai utknya cukuplah hanya t'shirt dan slack n jeans..baju tido baru pon ader utknya..nampaknya aku lebih excited.....
...Aku buat kali pertamanya beraya disebelah suami....pengalaman yg baru...
Tapi alhamdulillah aku tetap heppi mcm biasa cbuk bersma adik2 ipar menyiapkan juadah sambil berlari melihat keperluan anak....itulah alam baru buatku..sudah bergelar ibu...semuanya tergalas di bahu....alhamdulillah abg sentiasa x jemu membantu melayan anakku yg agak kuat meragam...
...Kedengaran takbir....aku memanjatkan kesyukuran tahun ini aku dapat beraya bersama suami n anak....dalam kegembiraan...mungkin ada saudara kita yg beraya dgn linangan air mata...
Maha Suci Allah...
..Aku memakai sedondon dengan abg....warna biru silver.....mcm nak akad nikah sekali lagi plak rasanya...kami beraya bersama abg, kakak n adik iparku serta si cilik kesayangan.. setelah bermaafan... n...menziarahi kubur.......
.....Namun bila giliran pulang ke rumahku di kg...abahku tersandar lesu....abah ditahan wad sehari selepas aku berjumpa dengannya...dugaan utk abah n kami sekeluarga..
namun segala dugaan diharap kami kami akan..sentiasa..tabah mnerimanya.....

No comments:

Post a Comment